Thursday, January 15, 2009

Kolumbia!


Kuna paljudel reisiblogidel on alguses mingi ettevalmistav “koti pakkimise” ja “varustuse hankimise” postitus siis ei saa ka mina teisiti :) Loomulikult, kuna ma lähen hoopis praktikale, siis ma ei hakka teile täpselt seletama, et mis ma kaasa pakin, vaid tutvustan hoopis oma sihtkohta ja tegevusplaani.

Täna sõidan ma siis Kolumbiasse, Bogotásse, kus ma praktiseerin Põhjamaade kaubanduskoja juures kuni juuni alguseni. Minu plaanile on reageeritud väga erinevalt- on neid, kes on üritanud mu pilgust leida hullumeelset läiget ning arvanud, et olen veits sõge kuna tükin “kuskile kolmanda maailma üliohtlikku perifeeriasse, kus möllab kodusõda”. Need aga, kes üldiselt asjadega rohkem kursis, on mu kohavaliku igal juhul vägagi heaks kiitnud. Lisaks sellele olen ma ise üsna veendunud, et Kolumbia on igati muhe ja põnev valik.

Kolumbiaga seostuv on ju tihtilugu igasugune paha nagu kokaiin, kartellid, FARC, Íngrid Betancourti röövimine ja vabastamine (mitte, et see viimane just paha oleks olnud) ning Pablo Escobar. Samas on Kolumbia ju ka kohvimaa ning Gabriel García Márqueze kodumaa. Lisaks sellele öeldakse, et kolumblased on üldse kõige õnnelikumad inimesed maailmas ning just sealt tuleb ka selline muusika nagu cumbia (Kariibi rannikult, aafrika orjadelt). Sellel maal on ka mitmekülgsust- mäed, džungel, preeria ja Kariibi mere rannik. Aga sellest kõigest juba täpsemalt siis kui ükskord kohal olen!

Siit võib ka näha ühte äärmiselt lihtsustatud Kolumbia kaarti, kust peaks saama aimu riigi asukohast. Muidugi pole siin märgitud, et kus on mäed ja kus džungel, ent diagonaalselt riiki läbiv kiri "Andes" tähistab igaljuhul mägesid.


Kolumbia kaart
Bogotá, mis saab olema minu kodu järgnevate kuude jooksul, oli tõepoolest veel ehk eelmisel kümnendil linn, kus toimus kõige rohkem mõrvu, ent viimaste aastate jooksul on kuritegevus vähenenud 70% aastas. Seega on tegu täiesti normaalse 8 miljoni elanikuga suurlinnaga Ladina-Ameerikas. Lisaks sellele olen ma siit-sealt kuulnud, et erinevalt Limast on Bogotá tõepoolest modernne metropol. Varsti ma siis annan teada, kas see hinnang on liialdatud või mitte :)
Siit võib näha ka kolme pilti, mis pole küll minu tehtud (ülla-ülla) aga mis peaksid endast kujutama linna, kuhu ma juba homme kohale jõuan:





Üks asi veel, mis ma tahaks kohe siin ja praegu selgeks teha, on ilm Bogotás. Hoolimata sellest, et linn asub ekvatoriaalses kliimavöötmes, ei tohiks unustada, et ta asub ka Andide mäestikus, mitte küll väga kõrgel (2600 m), ent siiski piisavalt kõrgel, et unustada igasugune ekvatoriaalne kliima. Niiet palun ärge hakake mulle kogu aeg ütlema, et ohhh, sul on seal ikka soe, sest Bogotá keskmine temperatuur on aasta ringi 14-15º ning vihma sajab ka tihti. Ma mäletan kuidas ma Limas augustikuus toas jope seljas lõdisedes kuulsin Eesti tuttavate õhkamisi, et “ohh, sul on seal ju troopika” ning ma enam ei tahaks sellist tahtmatut mõnitamist kuulata :)
Seda mõtet peaks illustreerima järgnev pilt- kuigi päike paistab, on näha ka päris tumedaid pilvi. Mäed on ka üsna lähedal.


Kuna ma lähen Bogotásse ikkagi eelkõige praktikale, siis mingit eriti ohtlikku elu ma esialgu elama ei hakka. Kolmapäeval kohtusin Helsingis ka Nachoga, minu muheda hispaanlasest koolikaaslasega, kes praktiseeris kaubanduskojas enne mind. Tema käest sain hulganisti informatsiooni tulevase töö, elu ja tuttavate kohta. Nüüd on mul siis selge, et kes armastab šokolaadi, kes käib kellega, keda tasub endaga reisima kutsuda ja kes on nii hull, et temaga lihtsalt peab tuttavaks saama J Kuna hakkan tööle kontoris ja ilmselt suhtlema inimestega, kes töötavad kaubanduskojas ning Rootsi ja Norra saatkondades, siis ilmselt saab Bogotá aeg võrdlemisi ontlik, ehkki loodetavasti piduderohke olema. Ka internetis hakkan ma tõenäoliselt palju viibima ning ka endisest tunduvalt rohkem Facebooki kasutama.

Karen, minu tulevane kolleeg kaubanduskojast peaks mulle lennujaama vastu tulema ja kuna ma jõuan kohale kell 5 hommikul ja pealegi laupäeva hommikul, siis võib juhtuda, et ta tuleb sinna otse peolt. Vähemalt tema küsimus, et kas ta peaks mulle rummi või pigem tequilat lennujaama kaasa tooma, näib sellele viitavat. Vara hommikul pidavat päris külm olema :)

Jätkub Bogotás…

2 comments: